Hem > Genus, Samhälle > Preventivmedel för män! Det är fan dags

Preventivmedel för män! Det är fan dags

Jag gör som länken här uppmanar mig och sprider, sprider, sprider.

Enkel preventivmedelsmetod – för män

Hela principen av att det inte finns något annat preventivmedel än kondom som faktiskt även blandar in männen är för mig en gåta. Är det inte dags på riktigt att verkligen sätta lite press på att även männen kan göra något för att vi ska kunna ha trevligt samliv utan ofrivilliga graviditeter?

Kategorier:Genus, Samhälle
  1. januari 20, 2013 kl. 11:04 f m

    Bra! Det är verkligen på tiden att män får ett p-medel förutom från kondom. Vi, Gotlands[T]rosorna har startat ett upprop kring detta http://ninaruthstrom.se/upprop-namninsamling-nej-tack-till-p-piller-som-gor-oss-sjuka/ Hoppas du vill delta och dela!

  2. januari 20, 2013 kl. 1:15 e m

    Självklart har jag deltagit i den. :-)

  3. januari 20, 2013 kl. 11:20 e m

    Jag är lite halvt skeptisk till sådana här mirakelmediciner som man läser om lite då och då. Jag är ju bara lekman och kan inte alls lita på allt vad jag läser, men nog vore det helt fantastiskt.

  4. januari 20, 2013 kl. 11:35 e m

    Jag är också skeptisk men jag skulle tycka att det var på tiden att det forskades på att få fram preventivmedel för män :)

  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar, gärna en rolig men det är inget måste

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 869 andra följare

